Business Tools: management support voor je business

 In Artikels

enEnglish frFrançais

Commerciële prospectie, projectbeheer, opvolging van de facturatie en wanbetalingen … Een alom bekende nachtmerrie voor menige freelancers en zko’s. Wat als er een praktische en betaalbare tool bestond om dit allemaal online te beheren?

Gaël Van Gijsegem is oprichter en beheerder van de coworking space Hive5. Hij weet hoe de realiteit van freelancers en kmo’s eruit ziet. Hen het leven makkelijker maken, is de bestaansreden achter Hive5. “Ik heb, vanaf het begin, geprobeerd om een aangename en dynamische werkomgeving aan te bieden. Mijn bedoeling was om een levende gemeenschap te creëren door zoveel mogelijk te netwerken dankzij het organiseren van conferenties en evenementen voorbehouden aan de leden. Maar ik vind dat het nog een stap verder kan door hen professioneel nog meer te ondersteunen.”

Handmatige facturatie? Te tijdrovend!

Eens Hive5 was opgestart, realiseerde Gaël zich snel dat het handmatige beheer van de facturatie zeer complex was. “Ik deed de facturatie zoals iedereen het doet: via Excel-tabellen. Niets verliep automatisch, zelfs de nummering van de facturen moest ik zelf invoeren! Als je enkele klanten hebt, is dat nog haalbaar maar van zodra je tien of meer klanten hebt, wordt het snel een kopbreker. Dus zocht ik naar een andere oplossing. En toevallig was één van de leden van de Hive5-gemeenschap toen een beheertool aan het ontwikkelen!”

Tijd en geld besparen

De nieuwe beheertool uittesten, leverde, voor Gaël al behoorlijke tijdwinst op. “Tijdwinst en gemoedsrust! Je facturen met één click versturen, verandert je leven. En het is een stuk eenvoudiger dan eerst een pdf-formaat te moeten opslaan voor je het via je e-mailprogramma verstuurt …” Het systeem biedt nog een ander voordeel namelijk de mogelijkheid om herinneringen te sturen tot zelfs het kunnen matchen van betalingen en facturen, dankzij het gebruik van elektronische bankafschriften. “Waardoor de automatisering van het versturen van betalingsherinneringen mogelijk wordt!”

Het doel: de gemeenschap een duwtje in de rug geven

Na verschillende gesprekken met andere Hive5-ers beseft Gaël dat hij niet de enige is die kampt met facturatie en de follow-up ervan. “Alle coworkers waren geconfronteerd met hetzelfde probleem. Hoe meer tijd je in de administratie steekt, hoe minder tijd je aan je klanten kunt spenderen! Dus besloot ik dat ik die tool ook aan de andere coworkers kon aanbieden om hun professionele activiteiten een duwtje in de rug te geven. Temeer omdat het systeem ook een aparte module biedt voor commercieel beheer (prijsoffertes …) en projectbeheer. De ideale en betaalbare oplossing.” En Hive5 Business Tools zag eindelijk het licht!

De Hive5-filosofie: ondernemers boosten!

Naast een coworking space, wil Hive5 ondernemers ondersteunen in het beter beheren van hun professionele activiteiten en de zelfontplooiing in hun jobs.
“Hive5 Business Tools is een stap in de goede richting. Maar ik blijf alert want ik ben ervan overtuigd dat er nog meer soortgelijke initiatieven kunnen gelauncht worden om ondernemers te ondersteunen!”

Wil je je het ook makkelijker maken? Teken voor 31 december 2017 in op Hive5 Business Tools en geniet van één uur gratis telefonische bijstand om met de tool van start te gaan.

Recent Posts

Leave a Comment

coworking, network, opportunitiesHive5 New Year Resolution