Tien onmisbare apps voor de ondernemer

 In Artikels

enEnglish frFrançais

Vandaag bestaan er tal van tools die ondernemers en kmo’s helpen om sneller en efficiënter te werken. Ontdek onze selectie apps die het dagelijkse leven makkelijker maken!

  1. Volg de voortgang van je werk

Ben je alle post-its overal op je bureau beu? Met Trello, dat gebaseerd is op een kaart- en kolommensysteem, kun je makkelijker je taken inplannen en hun voortgang volgen.

  1. Stroomlijn je workflow

Geen zin meer in steeds terugkerende taken? Zapier en IFTTT linken je apps onderling dankzij de ‘als/dan’ logica. “Als ik een e-mail ontvang met een factuur, dan moeten de bijlagen opgeslagen worden op mijn Drive.” Automatisering die rijmt met tijdswinst.

  1. Chatten met je medewerkers

Nood aan een chat-app om projecten te bespreken, ideeën uit te wisselen en bestanden te delen? Met de professionele chat-tool Slack kun je met je medewerkers individuele werkchats creëren, per groep of per team, maar daarnaast ook met je klanten!

  1. Geef je productiviteit een boost

Al van ‘Pomodoro’ gehoord? Je dagindeling wordt in ‘sessies’ van 25 minuten zuivere concentratie opgedeeld, gevolgd door een korte pauze. Zin om te proberen? De PomoDone timer is het perfecte beginpunt en laat zelfs toe om notificaties te blokkeren tijdens je sessie.

  1. Je timesheets invullen

Wil je weten hoeveel tijd je spendeert aan een bepaalde taak of project? Probeer dan Time Doctor: de software berekent en registreert je werksessies. Je wordt ook op het matje geroepen als je te veel tijd doorbrengt op het internet of Facebook.

  1. Optimaliseer je vragenlijsten

Je wilt graag meer ‘user-friendly’ vragenlijsten? Dankzij Typeform stel je, vertrekkend vanuit een model of van je eigen criteria, strakke formulieren op die mooi ogen.

  1. Vereenvoudig het delen van documenten

Met Google Drive kun je online documenten opslaan en delen met je team, je klanten of je leveranciers. De grootste troef is dat je tegelijkertijd met meerdere mensen aan hetzelfde document kunt werken.

  1. Eenvoudig notities nemen

Evernote centraliseert, ordent en deelt alle nuttige gegevens, zoals notities, foto’s, scans, info die je op het internet hebt gevonden, pdf’s … Een interface met een doordacht zoeksysteem, waar je door middel van notitieboekjes en tags in enkele klikken al je informatie terugvindt.

  1. Mooie visuals maken

Zin in een presentatie die opvalt? Met Canva maak je online mooie en aantrekkelijke visuals. Om nog sneller te gaan, kun je ook vertrekken vanuit een van de miljoenen gratis modellen.

  1. Je beheer organiseren

Zwitsers zakmes nodig om je beheer te volgen? Probeer Smoall. Deze online-app omvat projectbeheer, opvolging via tabellen, prijsoffertes, facturen, teamagenda. Extra troef: de app stuurt ook al je facturen naar je boekhouder!

 

Deze apps zijn een goed begin om uw productiviteit te verhogen. Wilt u ook uw creativiteit en netwerken stimuleren? Waarom zouden we niet proberen om te coworking?

Recent Posts

Leave a Comment

synergie, hive5, securex, entreprendre, entrepreneur