Waarom “millennials” van coworking houden

Pourquoi les millennials aiment-ils le coworking ?

De millennials vertegenwoordigen vandaag meer dan de helft van de actieve bevolking. U vindt ze meer en meer in een coworking-werkomgeving. De CBRE (wereldgroep advies voor vastgoed en huisvesting) voorspelt trouwens dat tegen 2030, de klassieke werkomgeving het onderspit zal delven. Waarom?

 

De millennials zijn de ‘startupgeneratie’

De arbeidsmarkt heeft, na de crisis van 2008, een stevige verandering ondergaan. Met als gevolg dat steeds meer jonge afgestudeerden vandaag een eigen business opzetten of zich richten naar creatieve bedrijven zoals startups bijvoorbeeld. De millennialgeneratie is op zoek naar een werkomgeving met meer duurzame en menselijke middelen om de productiviteit te verhogen. Daarom geeft ze de voorkeur naar een meer coworking gerichte werkomgeving.

 

Oprichters van gedeelde economie  

Airbnb, Uber, ListMinut, … Die bedrijven zijn opgezet door millennials en danken hun succes aan deze generatie. In de jaren 1950 was het bezit van een auto een must. Nu willen de millennials toegang tot een gedeelde gemeenschapseigendom zonder per se zware uitgaven te moeten doen. Coworking biedt hier een antwoord op.

 

Liever ervaring opdoen dan materiële zaken bezitten

Millennials hechten meer belang aan het opdoen van ervaring dan het aanschaffen van een auto of zelfs een woning. Ze houden van reizen, nieuwe ontdekkingen doen, naar concerten en festivals gaan. Door de ervaring met coworking kunnen de millennials hier in hun werkomgeving dagelijks volop van genieten.

 

Deel uitmaken van een gemeenschap

Dit is een fundamentele behoefte voor de millennialgeneratie. In tegenstelling tot de oudere generatie zijn ze minder plaatsgebonden en minder gebonden aan een religie. Doorheen de geschiedenis, zijn is de millennialgeneratie het meest ‘verbonden’ zowel online als offline. Door te coworken maken ze deel uit van een gemeenschap en vermijden ze afzondering door thuis te werken.

 

Zich ontwikkelen

Vergeleken met de ‘babyboomers’, geven millennials twee keer zoveel geld uit per maand voor hun persoonlijke ontwikkeling. Ze zijn meer geneigd om hun lunchpauze te spenderen aan een workshop en deel te nemen aan opleidingen die alsmaar meer worden aangeboden door een coworking-werkomgeving.

De werkplaats die wij vandaag kennen is meer dan honderd jaar oud en evolueert steeds sneller. Ook de verwachtingen en wensen van de nieuwe werkkrachten op de arbeidsmarkt evolueren in hetzelfde tempo.

Bent u nog niet overtuigd? Ontdek hier tien redenen om voor coworking te gaan.

Si vous n’êtes pas encore convaincu…

Scroll naar boven